אודות

מאז שפרופ’ זאב נאוה מהפקולטה לחקלאות החליט להפוך את אתר הפסולת המקומי לגן מלבלב בשנת 1982, כבר מעל ל-40 שנה שהגן האקולוגי בטכניון חי ופועם. הגן משתרע על פני כ-22 דונמים ומשמש כאתר מחקר ולמידה, כמרחב חינוכי וכמקום בילוי ומנוחה.

לצד הגדרתו כגן אקולוגי, לפני כעשור בשנת 2012 הגן הוכר כגן בוטני על ידי מועצת הגנים הבוטניים ומאז נתמך על ידו. בנוסף הגן נתמך על ידי קרן גוטרוירט וקרנות נוספות. בשנת 2021 הגן עבר תהליך הנגשה, כך שכיום כל אדם יכול לשוטט בו בחופשיות.

הגן ממוקם בלב הקמפוס ומהווה פנינת טבע ייחודית מבעד לבנייני הפקולטות. הוא פתוח לקהל הרחב, וניתן לבקר בו בכל שעה ובכל עונה, באופן עצמאי ללא תשלום או בקבוצה באופן מודרך בתשלום, מה שאתם תבחרו.

כחלק מערכי האקולוגיה, הגן אינו מגודר ואין בו שימוש בחומרים כימיים המזהמים את הקרקע והמים. הגן מציג מודלים של קיימות, כמו בנייה בבוץ, שימוש במים אפורים, שימוש בקומפוסט, שימוש בחומרים מתכלים, “אפס פסולת” ועוד.

אנו מעודדים לפנות אלינו בנוגע לכל רעיון, שאלה, בקשה או תלונה דרך עמוד “צרו קשר” שנמצא באתר. הגן פתוח ליוזמות ולשיתופי פעולה בכל תחום, ובייחוד בתחומי האקולוגיה, בוטניקה וקיימות בהם הוא עוסק.

נשמח לראותכם!

צוות הגן